گردشگری و توریسم

بزرگ ترین غار جهان در ویتنام

جمعه, ۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۰۲ ق.ظ

تا ۷ سال پیش کمتر کسی غار SON DOONG را که بزرگ ترین غار جهان لقب گرفته، می شناخت. این غار در پارک ملی PHONG NHA-KE BANG ویتنام قراردارد.

برای رسیدن به این غار شگفت انگیز باید از میان جنگل های انبوه پارک ملی PHONG NHA-KE BANG عبور کنید. این پارک در سال ۲۰۰۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این غار نخستین بار در سال ۲۰۱۳ بر روی گردشگران گشوده شد و از آن پس به عنوان یکی از پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری ویتنام عضو ثابت برنامه تور ویتنام شد.

اولین چیزی که هنگام بازدید از غار SON DOONG نظر شما را به خود جلب می کند، عظمت آن است. این غار ۵٫۵ مایل مسافت، ۶۵۰ پای پهنا و ۵۰۰ پای ارتفاع دارد به طوری که یک ساختمان ۴۰ طبقه به راحتی در آن جای می گیرد.

بزرگترین غار جهان نخستین بار در سال ۱۹۹۱ توسط یک بومی به نام HO KHAHN کشف شد که اتفاقی و برای پیدا کردن سایبانی که به وسیله طوفان به این منطقه کشیده شده بود، وارد این غار شد. بعدها هر چند تلاش کرد دوباره وارد غار شود نتوانست محل دقیق آن را بیابد. بالاخره در سال ۲۰۰۹ HO KHAHN توانست به همراه تیمی از پژوهشگران انگلیسی به غار وارد شود.

غار SON DOONG بر اثر فرسایش رودخانه بر سنگ های آهکی کوه در زیر آن پدید آمده و قدمت آن در حدود ۲-۵ میلیون سال تخمین زده شده است. علاوه بر عظمت، غار SON DOONG تفاوت هایی دارد که آن را از سایر غارهایی که تاکنون دیده اید متمایز می کند؛این غار از ترکیب نزدیک به ۱۵۰ غار مجزا تشکیل شده و دریاچه، رودخانه و جنگلی اختصاصی را در خود جای داده است. هر کجا که تابش نور بیشتر باشد بر انبوه گونه های گیاهی غار افزوده می شود. همچنین، غار SON DOONG زیستگاه جانورانی نظیر پرندگان، میمون ها و حتی مارهاست.

SIMON DUNNE از جمله نخستین کسانی که از این غار پس از بازگشایی آن برای عموم در سال ۲۰۱۳ دیدن کرد، درباره غار SON DOONG می گوید: “عجیب ترین بخش بازدید از غار، سکوت آن است؛سکوتی خفه کننده و وقتی به نزدیک دریاچه غار رسیدم که خالی از هر جاندار زنده ایست، در تاریکی و سکوت مطلقی قرار گرفتم که هرگز نمی توانم فراموش کنم.”

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد. منبع:مرجع گردشگری های هالیدی

بزرگ ترین غار جهان در ویتنام

بزرگ ترین غار جهان در ویتنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی